ADVERTISEMENT

5 controversial stories that were mysteriously pulled off air by Kenyan TVs

When its too hot to handle!

ADVERTISEMENT

Whenever controversial stories are pulled off air at the last minute, it is natural that Kenyans assume that such stories were offensive to certain powerful figures who pull the strings to ensure that sensitive information does not see the light of day.

Jeff Koinange on Mau Forest

Such was the case on Sunday night after a much-publicised documentary, by Jeff Koinange, on the Mau Forest failed to air on Citizen TV due to an unforeseen “technical hitch”.

Pulselive.co.ke researched on other instances where controversial stories have failed to air at the last minute, some were aired at a later date while others never resurfaced.

KTN Drug trafficking

In March 2011, KTN published an investigate story on the drug trafficking menace.

The story was carried through the then popular programmes, Jicho Pevu by Mohamed Ali and Inside Story by Dennis Onsarigo.

The first episode of the three-part documentary run well but was temporarily pulled off air after then Juja MP William Kabogo obtained orders restraining the station from from publishing and broadcasting what he described as defamatory reports.

When the second and third parts were finally broadcast, they did not have any reference to Kabogo.

Uhuru exclusive on Citizen TV

Citizen TV Jacque Maribe in 2016 did an exclusive story with President Uhuru Kenyatta.

Despite being publicised by Citizen TV, the story did not ultimately air and the station did not offer any explanation.

Documentary on death of Chris Msando

KTN had in October last year indicated that it would run a documentary done by its’ investigate reporter Dennis Onsarigo, on the murder of former IEBC boss Chris Msando.

The documentary would have aired during a politically-charged period as the 2017 repeat Presidential election was looming.

The story was not published in the allotted period but was finally aired in December.

Corruption at KPLC

In February this year, KTN News had indicated it would run an investigative piece on the rot at KPLC.

The story had publicised #Hadubini by Hussein Mohammed and an English version of the same, #InsideSource by Francis Ontomwa.

However, on the material day, the station announced that the two stories would not run. No explanation was provided.

JOIN OUR PULSE COMMUNITY!

Unblock notifications in browser settings.
ADVERTISEMENT

Eyewitness? Submit your stories now via social or:

Email: news@pulselive.co.ke

Recommended articles

Ruto issues ultimatum for Kenyans to get digital identities

Ruto issues ultimatum for Kenyans to get digital identities

Identity of woman who died in Juja dam with Kiambu businessman revealed [Photos]

Identity of woman who died in Juja dam with Kiambu businessman revealed [Photos]

‘Being homosexual isn’t a crime’ – Pope Francis says, calls for love for LGBTQ people

‘Being homosexual isn’t a crime’ – Pope Francis says, calls for love for LGBTQ people

Investigation launched into 2022 KCSE results

Investigation launched into 2022 KCSE results

Bill proposes Sh500K fine for employers who call staff outside working hours

Bill proposes Sh500K fine for employers who call staff outside working hours

How Magoha's son revived his father, tried to buy him more time

How Magoha's son revived his father, tried to buy him more time

Ruto recalls working with Magoha in condolence message

Ruto recalls working with Magoha in condolence message

Family confirms death of Prof. George Magoha

Family confirms death of Prof. George Magoha

PS Belio Kipsang makes changes to 2023 school timetable

PS Belio Kipsang makes changes to 2023 school timetable

ADVERTISEMENT