Ruto set to increase stake at one of Kenya's largest media house

Alright

The media organization linked to President Uhuru Kenyatta’s family is said to be willing to reduce its share holding in the DSM Place-headquartered company

The DP’s presence at the company was felt after he launched Kalenjin radio station, Emoo FM and is now aiming to acquire a larger stake in K24 and People Daily.

Mediamax owns Kameme FM, Kameme TV, Pili pili FM, Meru FM, Mayian FM, Milele FM, People Daily, and K24 TV.

Media Max gave Royal Media’s Inooro Tv a run for their money after they launched Kameme Tv which was timely. The station was launched mid last year just before elections.

Is Ruto’s interest in media influenced by his aspiration to be Kenya’s next President?

JOIN OUR PULSE COMMUNITY!

Unblock notifications in browser settings.

Eyewitness? Submit your stories now via social or:

Email: news@pulselive.co.ke

Recommended articles

Duale fumbles after Uhuru walks in on his interview on Live TV [Video]

Duale fumbles after Uhuru walks in on his interview on Live TV [Video]

Famous 2NK driver lands lucrative job in Nyeri County Government

Famous 2NK driver lands lucrative job in Nyeri County Government

26-yr-old billionaire commits suicide in Kenya after media pressure

26-yr-old billionaire commits suicide in Kenya after media pressure

Live Updates: Uhuru's State of The Nation Address [Video]

Live Updates: Uhuru's State of The Nation Address [Video]

Magistrate shows mercy on Kamiti escapees

Magistrate shows mercy on Kamiti escapees

David Ndii's wife Mwende bets on rosy CV to become Governor

David Ndii's wife Mwende bets on rosy CV to become Governor

Police vehicle kills the only surgeon at county referral hospital

Police vehicle kills the only surgeon at county referral hospital

DP Ruto's firm wins Sh190M Nairobi county gov't tender

DP Ruto's firm wins Sh190M Nairobi county gov't tender

NMS shortlists 2,000 Kenyans for county jobs [List]

NMS shortlists 2,000 Kenyans for county jobs [List]