Government shuts down radio station in controversial move

The station serves nearly 400,000 people daily.

A top South Sudan Broadcasting Corporation (SSBC) official, Magok Chilim, said the BBC had ignored requests to “pay arrears”, despite a reminder in January.

He threatened to sue the BBC should the broadcaster not pay its bill.

In a statement, the BBC said it regretted SSBC’s decision to stop broadcasting "its news services to an audience of more than 400,000 in South Sudan”.

The corporation was working hard to reach an accommodation with SSBC to restore the service, it added.

Content courtesy BBC

JOIN OUR PULSE COMMUNITY!

Eyewitness? Submit your stories now via social or:

Email: news@pulselive.co.ke

Recommended articles

Amazing transformation of 21-year-old man bullied for being born different (video)

Amazing transformation of 21-year-old man bullied for being born different (video)

Abel Mutua's movie makes over Sh4M in 5 days

Abel Mutua's movie makes over Sh4M in 5 days

Why do guys still masturbate when they have girlfriends?

Why do guys still masturbate when they have girlfriends?

5 things you should never do to please a woman

5 things you should never do to please a woman

How Janet Mbugua's husband Eddie landed Sh240 million deal with Chinese investors

How Janet Mbugua's husband Eddie landed Sh240 million deal with Chinese investors

British MP claims she didn't know her flat was owned by the Kenyatta family

British MP claims she didn't know her flat was owned by the Kenyatta family

I spent Sh800K - Vera speaks on begging for money to fund lavish Baby shower

I spent Sh800K - Vera speaks on begging for money to fund lavish Baby shower

Shika Simu yangu bro, we need you - Eric Omondi begs Eddie Butita

Shika Simu yangu bro, we need you - Eric Omondi begs Eddie Butita

Janet Mbugua's husband thrown at the centre of nasty fight at Ole Sereni Hotel [Video]

Janet Mbugua's husband thrown at the centre of nasty fight at Ole Sereni Hotel [Video]