The sports category has moved to a new website.

Nation Media Group suffers setback after latest order from Museveni government

NMG troubles pile following shutdown order

President Kaguta Museveni

Ugandan’s main independent newspaper Daily Monitor website was on Wednesday shut down by the country’s communication regulator.

The parent company, Monitor Publications Limited, was accused of providing online news contrary to the law.

Godfrey Mutabazi who is the head of the Uganda Communications Commission (UCC) stated that the company had failed to register under the data communications regulations introduced last year.


The directive came after the authorities discovered the registration issue during an investigation into a complaint made by the Speaker of Parliament Rebecca Kadaga over an article that was published on Monday.

The article claimed that Kadaga had sought the help of a witch doctor 30 years ago to propel her political career but failed to pay the doctor the amount agreed.

Kadaga however disregarded the claims and termed them as fake news.

NMG's investment in Uganda

The shutdown is a huge blow to Nation Media Group who have a 76.5 per cent stake in the company.


NMG, which is the largest privately-owned media house in East Africa, was established by Aga Khan IV.

Aside from the newspaper, the organisation is also in possession of the Kampala based radio station KFM and TV stations NTV Uganda and Spark TV.


Unblock notifications in browser settings.

Eyewitness? Submit your stories now via social or: